Handelsbetingelser

Salgs – og leveringsbetingelser
1. maj, 2023
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.maltegormsen.dk

Hjemmesidens ejer
Webshoppen ejes af:
Malte Gormsen ApS
Hørkær 34
2730 Herlev
Danmark

+45 32 54 82 83
mail@maltegormsen.dk
CVR: DK 21502839

Aftaleindgåelse
Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse til din e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale. Når vi afsender varen fra vores værksted, vil du modtage en mail fra os med yderligere oplysning om det forventede leveringstidspunkt og dato for leveringen.

Betaling
Malte Gormsen ApS modtager følgende betalingsmidler:

  • MasterCard
  • Visa
  • Dankort

 

Bestillingsvarer:
Majoriteten af vores produkter er bestillingsvarer og speciallavet udelukkende til dig. På disse varer trækker vi beløbet, når udførelsen påbegyndes. Se venligst varens beskrivelse på hjemmesiden, hvor det står hvis varen er en bestillingsvare.
Standard varer:
Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb svarende til den faktiske levering.

Levering
Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark via vores webshop. Bor du uden for Danmark tilbyder vi global fragt fra sag til sag. Kontakt os på mail@maltegormsen.dk eller telefon +45 32 54 82 83 for forsendelsesmuligheder og priser.
Vores standard produktionstid er 8-10 uger på bestillingsvarer, efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme kortere produktionstider for særlige varegrupper. Du kan se den forventede produktionstid under den pågældende vare på vores hjemmeside. Kontakte os gerne for status på nuværende produktionstid.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Levering af mindre varer til privatadresse eller pakkeshop. Afhentning på vores værksted er muligt. Ønsker du at afhente en købt vare, kan dette gøres i vores værksted: Malte Gormsen ApS, Hørkær 34, 2730 Herlev. Du bedes informere os, hvis du ønsker at afhente.
Ved større varer benyttes særlig møbelleveringsservice til at levere til private adresser, disse bestillinger leveres til kantstenen. Yderligere leveringstjenester kan arrangeres mod et ekstra gebyr via vores kundeservice (mail@maltegormsen.dk).

Vi tilbyder gratis levering til adresser i Danmark.

Du kan finde mere information om fragtmuligheder ved at skrive til os på mail@maltegormsen.dk eller ringe til os på +45 3254 8283.*Malte Gormsen ApS forbeholder sig retten til fuldt ud at refundere og annullere forsendelsesordrer.

Fortrydelsesret 
Majoriteten af vores produktvarer er bestillingsvarer og specialbygget udelukkende til dig. Det betyder, at alle ordrer med bestillingsvarer, er endelige, og vi kan ikke godkende fortrydelse. Se venligst varens beskrivelse på hjemmesiden, hvor det står hvis varen er en bestillingsvare.

For de varer, der ikke er bestillingsvarer, har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Hvis du har købt flere varer, har du ret til at fortryde den del af leveringingen som er lagerholde varer.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.

Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?
Bemærk, at dette kun gælder for mindre varer og varegrupper – den gælder ikke bestillingsvarer- og specialbyggede varer (Se venligst varens beskrivelse på hjemmesiden, hvor det står hvis varen er en bestillingsvare).

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved enten at sende en mail til mail@maltegormsen.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb.

Returnering af varen og betaling af returomkostninger
Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende eller aflevere varen til Malte Gormsen ApS, Hørkær 34, 2730 Herlev, Danmark.
Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.

Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering. De fleste af vores møbler kan ikke returneres med almindelig post og skal sendes med special møbeltransport – white glove shipping. De forventede returneringsomkostninger for sådanne varer, beløber sig normalt til 5,000 kr.

Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse
Hvis du fortryder hele dit køb på ”ikke bestillings varer”, refunderer vi den fulde købesum til dig eksklusiv eventuelle leveringsomkostninger.

Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.

Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur.

Emballage og varens stand ved tilbagelevering
Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere varen, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.
For så vidt angår selve varen, hæfter du for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet.
Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

Varer
Vi har gjort vores bedste for at vise varerne på maltegormsen.dk, som de ser ud i virkeligheden, men vi kan ikke garantere, at det svarer til hvad din skærm viser. Hvis du er usikker på den faktiske farve eller overfladebehandling, inviterer vi dig til at besøge vores showroom eller værksted, alternativt kontakt os, så kan vi muligvis sende en prøve.

Ansvarsfraskrivelse / fejl, unøjagtigheder og udeladelser
Vi kan ikke garantere, at information og indhold på www.maltegormsen.dk er fri for mangler og fejl relateret til produktbeskrivelser, priser, kampagner, tilbud, forsendelsesomkostninger, tilgængelighed osv.. Vi kan heller ikke garantere, at alle oplysninger er opdaterede. Selvom vi bestræber os på at vise de korrekte oplysninger, kan der opstå fejl.

Reklamation
Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.

Hvordan reklamerer jeg?
Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice mail@maltegormsen.dk. Vi anbefaler dig, at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen.

Send os et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Send ikke varen før vi godkendt reklamationen og fragt type.

Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret. Alle bestillings- og specialbyggede møbler kan ikke returneres med almindelig post, i stedet bør der benyttes et specialiseret møbelfragtfirma.

Klagemuligheder
Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice mail@maltegormsen.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager. Bliver vi ikke enige om en løsning her, kan du som køber gå videre til Forbrugerklagenævnet.
Du kan læse mere om Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet og starte din klage via klageportalen her: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/maeglingsteamet-for-forbrugerklager-og-forbrugerklagenaevnet/.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse mail@maltegormsen.dk.

 

Er du på udkig efter et specialbygget snedkerkøkken, en skræddersyet garderobe eller andet?

Vi kontakter dig.

Vi tager gerne et møde over en kop kaffe – helt uforpligtende. Kontakt os via formularen herunder så vender vi retur hurtigst muligt.